BioShock Infinite test ediyoruz
Tanım
"Özgürlük bulutların üzerinde limitsiz olmalı." Alman sanatçı Reinhard Mey'in bu sözleri Irtatıonal Games'in son işini tanımlamaya yakın olsa da, pek doğru değil. BioShock Infinite bulutların üstünde olmasa bile en azından içinde geçiyor ve çoğu oyuncunun isteyeceği kadar bir özgürlük yok. Ama bekleyin, bulutların içinde mi? Henüz oyunun önceki versiyonlarıyla tanışmamış olanlar için söyleyelim, oyun 1912 bulut şehri Colombia'da ajan Bokker Dewitt'in gizemki Elizabeth'i kurtarmasını konu alıyor.
Top 10
» Top 10 Multimedia Notebook listesi
» Top 10 oyun notebooku
» Top 10 bütçeye uygun Ofis/İş Notebook Listesi
» Top 10 Premium Ofis/İş notebookları
» Top 10 Çalışma istasyonu laptopları
» Top 10 Subnotebook listesi
» Top 10 Ultrabooklar
» En iyi 10 dönüştürülebilir modeli
» Seçimi en iyi 10 tablet
» Notebookcheck Top 10 Windows Tabletleri
» Top 10 Subnotebook listesi
» NotebookCheck tarafından incelenen en iyi Notebook ekranları
» Notebookcheck'in 500 Euro altındaki en iyi 10 Notebook listesi
» NotebookCheck tarafından seçilen 300 Euro altındaki en iyi 10 Notebook
» Notebookcheck'in 500 Euro altındaki en iyi 10 Notebook listesi
» Notebookcheck'in Top 10 akıllı telefon listesi
» Notebookcheck'in Top 10 hafif oyun notebookları
BioShock gibi bu oyunda bir deniz fenerinde başlıyor. Ancak atmosfer yönünden iki oyun arasında ki tek benzerlik bu. İlk oyunun aksine BioShock Infinite daha artistik bir atmosfer sunmakta. Bulut krallığının her yerinde oyunun kötü karaktere Comstock'a ait propogandalar görmek mümkün. Buna karşı çıkan asilerin olduğu bir yerde, ana karakterimiz dengelerin bozulması için harekete geçiyor.
Bu da bizi oyunun aksiyon kısmına getiriyor. Önceki versiyonlara kıyasla geliştirici silahlaı çatışmaları oldukça geliştirmiş. Silahlar, silah sesleri ve çevreye silahların etkileri diğer oyunlardan geri kalmıyor. Serinin önceki oyunlarını bilen oyuncular hemen ortama alışacktır. Oyunda yer alan bazı özelliklerin isimlerinin değiştirilmesine rağmen, neredeyse bilinen her şeyi bulmak çok kolay.
Irratıonal Games bazı innovasyonlarda da bulunmuş. Oyunun bazı bölümlerinde yer alan gizlenmiş kıyafetler ajanımıza farklı bir görünüm katıyor. Silahların ve yeteneklerinin geliştirilmiş olduğunu söylemeye gerek bile yok. Ek olarak her birkaç metrede bir otomatlarla enerji, tuz ve cephane satın almanız mümkün.
Otomatlardan bahsetişken, saydıklarımızın dışında sayısız atıştırmalıklar etrafa serpiştirilmiş. Toplanabilir eşyalar oldukça fazla. Ancak ilk oyundan deneyimlerimize bakarak şunu söyleyebiliriz ki oyunda hiç zorlanmadan ilerliyoruz. Bunun için çok deneyimli bir oyuncu olmanıza gerek yok, cephaneliklerin kolayca erişilebilir olması sebebiyle büyük sayıda düşmanlarla bile kolayca mücadele etmek mümkün. Ortalama yapay zeka da zorluğun artmasına yardımcı olmuyor. Çoğu zaman ortalıkta hiçbir strateji olmadan dolaşıyoruz. Kısaca özetlemek gerekirse, karakterimiz bir fazla güçlü.
Güçlü kelimesi oyunun atmosferi içinde geçerli. Irrational Games bu kategoride limitleri zorlayacak bir iş çıkarmış. Uzun zamandır böyle iyi bir iş gördüğümüzü hatırlamıyoruz. Geliştiricilere ortaya koymuş oldukları efordan ötürü saygı duyuyoruz. Neredeyse her bir ekran görüntüsü ayrı bir poster olabilecek derecede kaliteli. Oyunda yer alan her nesne tüm detaylarıyla aktarılmış.
Harika ötesi atmosfer bir o kadar harika olan 20lerden kalma seslerle desteklenmiş. Özellikle ilk iki saat boyunca ekrana yapışacaksınız. Harika melodiler, oyun için orkestra sesleri ve daha niceleri.
Irrational Games oyuncusu sadece ses ve görüntü yönünden değil, ayrıca tarih yönünden de etkilemeyi başarıyor. Kolay gözüken ana görevin yanı sıra birçok yan detay görmek mümkün. Amerikan tarihinin yapı taşları olan kölelik dönemi, özgürlük savaşo, politik ve dini sorgulamalar gibi noktalara oyuna işlenmiş. Columbia krallığının halkı Ku Klux klanı ile saf idealistler arasında bir yere konumlanmış.
Seviyelerin mimarisi de alışılmışın dışında. Her yön için alternatif rotalar çizmek mümkün. Tabi sonucunda da ek görevler, sırlar ya da sesli kitaplar edinebilirsiniz.
With the exception of the low level of difficulty we could not find any serious flaws. The ego shooter only allows itself a few minor ones:
Düşük zorluk seviyesinin dışında pek ciddi bir sorun göremiyoruz. Aşağıda ise oyuna dair bulduğumuz ufak sorunları sıraladık:
- Hırzılık oldukça nadir cezalandırılıyor. Önünüze gelen her şeyi çalmanız mümkün.
- Oyun otomatik olarak kaydediliyor. Hızlı kaydetme özelliği yok.
- Çoğu karakter birbiriniz benzeri, birbirinden ayırmak kimi zaman mümkün değil.
- Oyun tamamen aksiyona yönelik. Durup dlnlenmek için birkaç ara geçişin olması fena olmazdı.
- Çoğu obje dış etkilere karşı bir tepki vermiyor.
- Bazı dokular yaklaşıldığında görüntüsünü yitiriyor.
Testler
BioShock Infinite dahili bir test ile gelmekte ve oyunun başında direkt olarak sunulmakta. Kısa bir girişin ardından oyundan birçok klip yüklenerek yaklaşık 1.5 dakikalık bir test yapılmakta. Testin sonunda detaylı bir sonuç raporu çıkarılıyor.
Genel bir kural olarak, eğer işlemci tam olarak çalıştırılmıyorsa, grafik kartına aşırı yük biniyor diyebiliriz. Geçici performans zıplamalarından ötürü yenileme oranı 35-40fps civarlarında. Oyunun en iyi şekilde optimize edilmediğini üzülerek söylüyoruz. Oyun esnasında düşük fps değerleri ile karşılaşmak mümkün.
Teknoloji
Teknolojik yönden her şey iyi çalışmakta. Modifiye edilmiş Unreal 3 motoru diğer üst kalite parlama ve ışık efektleriyle birlikte bir harmonide. Renkler dikkatlice seçilmiş. Mevcut dokuların zayıflığını eşsiz sitil ve yüksek detay kalitesi ile görmezden gelmek mümkün. Ekran modunun yanısıra, grafik kalitesi ve parlaklık gibi değişkenleri de ayarlayabilmeniz mümkün.
Çok düşük, Düşük, Orta, Yüksek, Çok yüksek, ve Ultra Yüksek seçenekleri ile oyunu sistem performasınıza göre ayarlayabiliyorsunuz. Harika olan ise değişikliklerden sonra oyunu yeniden başlatmak zorunda olmayışınız. Sadece DirectX 10 ve 11 desteği olduğundan daha eski modellere (XP kullanıcıları) sahip kullanıcılar göz ardı edilmiş. Ekran görüntülerimizden anlayabileceğiniz gibi oyun orta detaylarda da etkileyiciliğini koruyor. Sadece çok düşük detaylar kaliteyi bozmakta.
Sonuçlar
Test sonuçlarına bakarak oyunun AMD'nin "Gaming Evolved" programına dahil olup olmadığını anlamak pek mümkün değil. Nvidia modelleri biraz daha iyi sonuçlara imza atarken, Intel HD Graphics 4000 gibi yavaş grafik kartları oyunu en düşük detaylarda çalıştırabilmekte. Radeon HD 8750M ya da GeForce GT 640M gibi orta sınıf kartlar orta ve üst detaylarda akıcı bir oyun sunmakta. Çok yüksek detay ve çözünürlükler için GeForce GTX 660M gibi bir karta ihtiyacınız var. Eğer DirectX 11 modunda oynamazsanız ise donanım gereksinimi o kadar yüksek değil.
Sonuç
BioShock Infinite büyük bir zevkle oynanacak bir oyun. Sadece eşsiz atmosferi bile sizi büyülemeye yetecektir. Artistik kalitesi neredeyse rakipsiz. Aksiyon oyunlarına meraklı olan kişilerin mutlaka denemesi gereken bir oyun.
Test sistemleri
Schenker Notebooks (mysn.de) tarafından sağlanan test sistemlerimiz aşağıda yer almakta:
- XMG P502 (Core i7-3610QM, GeForce GTX 660M, GTX 670M, GTX 675M(X), GTX 680M, Radeon HD 7970M & HD Graphics 4000)
- XMG A502 (Core i5-3360M, GeForce GT 650M)
- Xesia M501 (Core i7-2630QM, GeForce GT 630M & HD Graphics 3000)
- Each with 8 GB DDR3-RAM (2x 4096 MB @ 1600 MHz), 160 GB SSD (Intel 320 Series) & Windows 7 Professional 64 Bit
GPU sürücüleri: Nvidia 314.22, AMD 13.3 Beta 3 & Intel 9.17.10.2932.