Notebookcheck Logo
Teaser

Black Myth: Wukong - Yeni Unreal Engine 5 oyununa ilişkin kıyaslamalarımız

Zorlu bir gösteri

Daha önce yayınlanan benchmark aracı, etkileyici grafiklerin yanı sıra rol yapma oyunu için büyük bir donanım açlığı olduğunu gösteriyor.
Klaus Hinum (Çeviren DeepL / Ninh Duy) Published 🇺🇸 🇩🇪 ...
Gaming Laptop / Notebook Desktop Gamecheck

Teknik

Black Myth: Wukong merakla beklenen bir Unreal Engine 5 oyunu ve detaylı grafikleri ve sayısız efektiyle göz dolduruyor. Game Science stüdyosu, oyunun grafikleri ve tabii ki Wukong'u sorunsuz bir şekilde oynayabilecek kadar hızlı bir bilgisayara sahip olup olmadığınız hakkında kısa bir izlenim vermek için Steam'de bir kıyaslama aracı yayınladı.

Kıyaslama, kamera ile ormanda tekrar oynanabilir bir uçuş sekansı gösteriyor ve muhtemelen oyun sırasında tipik yükü göstermeyi amaçlıyor. Sonunda kare hızlarının ayrıntılı bir özetini görebilirsiniz. Oyun - yayınlanan oynanış sahnelerine göre - çok sayıda savaş içeren aksiyon dolu bir üçüncü taraf RPG olduğundan, en az 60 fps kare hızını hedeflemelisiniz.

Motor

Kullanılan Unreal Engine 5, ışın izleme (yalnızca Nvidia) ve Nvidia DLSS, AMD FSR, Intel XeSS ve Unreal Engine'in TSR'si aracılığıyla yükseltme gibi tüm mevcut PC özelliklerini destekler. Kare üretimi de desteklenmektedir. Ayarları değiştirirken, kıyaslama aracının yeniden başlatılması gerekmiyor; yalnızca ışın izleme ayarları şu anda yeniden başlatılmadan doğru şekilde uygulanmıyor. Ayrıca, farklı en boy oranına sahip çözünürlükleri seçerken bir hata var (örneğin, 16:10 monitörde 16:9). Bunu yapmak için, Windows'ta önceden istenen en boy oranında bir çözünürlük ayarlamanız gerekir.

Kıyaslama aracı ilk açıldığında gölgelendiriciler derlenmiş olmasına rağmen, testlerimiz sırasında ilk bir veya iki çalıştırmada bazı takılmalar olduğunu fark ettik.

Seçilen ayarlar

Yükseltme ayrı olarak kapatılamadığından, bu durumda teknik olarak yükseltmenin kapatılması gerektiğinden, kaydırıcı "100" olarak ayarlanmış TSR ayarını seçtik. Ayarlar için önceden tanımlanmış "düşük", "orta", "yüksek" ve "sinematik" ön ayarlarını kullandık. "Çok yüksek" ayarı "sinematik "ten sadece biraz daha hızlıydı, bu yüzden onu kullanmadık.

Ekran ayarları
Ekran ayarları
Grafik ayarları 1
Grafik ayarları 1
Grafik ayarları 2
Grafik ayarları 2
Grafik ayarları 3
Grafik ayarları 3

Benchmark

Belirtildiği gibi, aracın entegre kıyaslamasını kullandık - yalnızca bir dizi var ve yalnızca bir döngü içinde çalıştırmayı seçebilirsiniz. Sonuçların gösterimi sadece son zamanlarda sıkça görülen CPU ve GPU arasındaki ayrımdan yoksundur.

QHD sinematik kullanan bir RTX 2080S masaüstü GPU'sunun sonuçları
QHD sinematik kullanan bir RTX 2080S masaüstü GPU'sunun sonuçları
DLSS ile QHD sinematik kullanan bir RTX 2080S masaüstü GPU'sunun sonuçları
DLSS ile QHD sinematik kullanan bir RTX 2080S masaüstü GPU'sunun sonuçları

Sonuçlar

İlk kıyaslamalar Black Myth: Wukong'un çok zorlu bir oyun olduğunu gösterdi. Popüler ve nispeten güçlü bir RTX 3060 dizüstü bilgisayar GPU'su kullanarak, karşılaştırma sadece 1920 x 1080'de "orta" ayarlarla sorunsuz bir şekilde çalıştı. Bununla birlikte, 41 fps'de manevra için çok az yer vardır ve muhtemelen savaş için çok iyi donanımlı değilsinizdir. Bu nedenle bu senaryoda en düşük detay seviyesini kullanmanız tavsiye edilir.

Yüksek ayrıntılar için GeForce RTX 4080 dizüstü bilgisayar GPU'su gibi üst düzey bir dizüstü bilgisayar grafik kartı gereklidir. Bununla birlikte, 1920 x 1080'den yüksek çözünürlükler yalnızca azaltılmış ayrıntı düzeyiyle mümkündür.

Bu da Nvidia GPU'larda DLSS ve isteğe bağlı olarak Frame Generation gibi yükseltme teknolojilerinin kullanılmasının her zaman tavsiye edildiği anlamına geliyor. DLSS, testimiz sırasında bir RTX 3080 Mobile'ın %50 daha fazla kare elde etmesine yardımcı oldu.

Nvidia ışın izleme testte yaklaşık %30'a mal oldu; Razer Blade'deki RTX 4080, DLSS, Kare Üretimi ve ışın izleme ile saniyede görsel olarak pürüzsüz 58 kare başardı. Çerçeve Oluşturma bu durumda yaklaşık 10 fps katkıda bulundu.

Not

Oyun testleri çok zaman aldığından ve genellikle kurulum ve etkinleştirme sınırlarıyla kısıtlandığından, makaleyi yayınladığımız sırada yalnızca bazı kıyaslamaları sunabiliyoruz. Ek grafik kartları daha sonra eklenecektir.

Overview

Kısıtlamaları göster
PosModel< PrevNext >Black Myth: Wukong
 Black Myth: Wukong (2024)
düşük
1920x1080
low TSR 100
orta
1920x1080
medium TSR 100
yüksek
1920x1080
high TSR 100
ultra
1920x1080
cinematic TSR 100
QHD DLSS
2560x1440
cinematic DLSS 68
QHD
2560x1440
cinematic TSR 100
4K DLSS
3840x2160
cinematic DLSS 68
4K
3840x2160
cinematic TSR 100
NVIDIA GeForce RTX 4090
211.5n4
161n4
128n4
82n4
91n4
65.5n4
68.5n4
42n4
AMD Radeon RX 7900 XTX
212
155
119
68
53
32
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER
45
26
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU
153
117
80n2
40
44
40n2
43n2
24
NVIDIA GeForce RTX 3090
132
101
79
47
53
36
38
22
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU
110
89
71
42
47
31
33
18
NVIDIA Titan RTX
99
75
58
32
35
25
25
15
NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti
108
83
64
36
40
28
29
13
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU
88.9n2
68.25n2
54.05n2
32.85n2
39.2
24.35n2
24.6n2
12.6n3
NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU
76.5n2
58n3
44n3
24n3
27n3
18n3
19n2
11n2
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti
92
69
52
29
32
21
22
13
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU
62
48
27
30
19
NVIDIA GeForce RTX 2080 Super (Desktop)
62
47
26
28
20
AMD Radeon RX 6600 XT
55
41
21
15
NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU
80
60
46
24
27
18
19
10
AMD Radeon RX 7600M XT
83n2
60n2
45.5n2
24n2
17n2
6
NVIDIA Titan X Pascal
65
46
34
18
13
8
NVIDIA GeForce RTX 2070 Super (Desktop)
73
55
41
22
24
16
17
8
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU
41
32
18
15
PosModel< PrevNext >Black Myth: Wukong
düşük orta yüksek ultra QHD DLSS QHD 4K DLSS 4K
NVIDIA GeForce RTX 2060 Super (Desktop)
64
48
37
19
16
14
15
7
Intel Arc A770M
56
42
32
19
15
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super (Desktop)
47
34
25
13
12
Intel Arc A730M
44
34
26
15
9
4
NVIDIA GeForce GTX 1660 (Desktop)
42
30
22
11
NVIDIA GeForce GTX 1650 Super (Desktop)
37
22
15
5
NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti Mobile
30
21
15
Intel Arc 8-Core iGPU
20
16
12
7
Intel Arc Graphics 140V
20
AMD Radeon 780M
24.5n2
21
16
9
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (Desktop)
13
NVIDIA GeForce GTX 1050 (Desktop)
8
5
AMD Radeon 760M
20
15
Intel Iris Xe Graphics G7 96EUs
10
Intel UHD Graphics Xe 750 32EUs (Rocket Lake)
5
4
3
AMD Radeon RX Vega 6 (Ryzen 4000/5000)
10
AMD Radeon 610M
6
(-) * Küçük değerler daha iyidir. / n123 Number of benchmarks for this median value / *grafik kartının tahmini yeri

 

lejand
5Takılmalar - Oyun, büyük ihtimalle bu ayarlarda bu grafik kartı ile akıcı çalışmayacak ve en azından ortalama frame değerlerinin biraz altında kalıp takılmalara sebep olabilir. 25fps
Takılma olabilir - Daha yavaş bir grafik kartı oyunu akıcı bir şekilde çalıştıramamış olup, bu kart için herhangi bir benchmark bulunmamakta. Bu yüzden bu kartlada oyunun çalışmaması mümkün.
30Akıcı - Oyun, tüm benchmarklarda limitlerin üstünde puan almış olup, akıcı bir şekilde oynanabilir. 25fps
40Akıcı - Oyun, tüm benchmarklarda limitlerin üstünde puan almış olup, akıcı bir şekilde oynanabilir. 35fps
60Akıcı - Oyun, tüm benchmarklarda limitlerin üstünde puan almış olup, akıcı bir şekilde oynanabilir. 58fps
Akıcı çalılabilir - Daha yavaş bir grafik kartı oynanabilir sonuçlara imza atmış olup, bu kart için herhangi bir benchmark bulunmamakta. Bu yüzden bu daha hızlı kart oyunu akıcı bir şekilde çalıştırabilir.
?Kesin değil - Minimum frame oranları sınırda olmuş olsada ortalama değerler yüksek olabilir yada daha düşük bir kart oynanabilir değerlere erişmiş olup bu kartın ulaşmamış olması mümkün.
Kesin değil - Daha düşük bir kart 'Kesin değil' şeklinde işaretlenmiş olup, bu kart için herhangi bir benchmark bulunmamakta.
Data alanlarındaki değerler databankasındaki tüm değerlerin ortalamasını gösterir. Farenizin sonuçların üstüne götürüp tekil sonuçları görebilirsiniz.
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> Notebooklar Hakkında Aradığınız Herşey > İnceleme > Black Myth: Wukong - Yeni Unreal Engine 5 oyununa ilişkin kıyaslamalarımız
Klaus Hinum, 2024-08-18 (Update: 2024-08-18)