Notebookcheck Logo

Test ediyoruz: Ghost Recon Future Soldier

Ne kadar iyi bir stratejistsiniz?. Ubisoft nihayet Ghost-Recon serisinin yeni oyunuyla karşımızda. Future Soldıer oyuncuya yakın gelecekte elite taktik ekibinin bir parçaşı olma imkanı veriyor. Bu testimizde bu yapıtın farklı grafik kartlarında nasıl performans gösterdiğine bakıyor olacağız.
Ghost Recon: Future Soldier
Afraid of Ghosts?

Geçmişte Ghost Recon serileri daha çok taktiksel becerilere olan bilginize bağlı bir seri olarak bilinirdi. Kısaca söylemek gerekirse mükemmel bir planınız olmadan ilerlemeniz mümkün değildi. Yeni seride ise sanırım Battlefield 3 tek kişilik modundan biraz daha fazla taktiğe ihtiyaç duyucağınızı ama bunun eski fanlar için yeterli olmayacağını söyleyebiliriz.

Tanım

tatmin edici karakterler
tatmin edici karakterler
türe özel saklan ve siper al
türe özel saklan ve siper al
manzara
manzara

Oyuncu için üstünlük algısı yaratak oyunun birden çok şekilde kurgulanabildiği düşünüldüğünde oldukça kolay. Örneğin takım üyelerinin her birine bir düşman atayıp tek bir butona basmakla öldürülmesini sağlamak mümkün. Ancak her ne kadar kullanışlı bir özellik gibi gözükse de, oyunun zevkini öldürdüğü de düşünülebilir. Abartı güçlü görünmezlik modundan bahsetmiyoruz henüz. En düşük seviye zorlukta etrafta hiç görünmeden birkaç dakika boyunca ilerlemek mümkün.

Siper alma özelliği diğer oyunlardaki gibi yakın bir objenin arkasına saklanmasından oluşmakta. Karakter çok fazla isabet almadığı için bu kesinlikle gerekli bir özellik. Akıllı patlayıcılar, casus dronlar gibi teknik araçlar yardımcı oluyor. Kontroller akıcı ve kolay. Akıcılıktan bahsederken geliştiricilerin animasyonları doğru ayarlamak için çok uğraştıkları aşikar.

Giriş kısmını ve birçok karakteri pek tatmin edici bulmadık. Ana karakter biraz cansız durmakta. Hikaye bazı noktaları kaçırıyor ve biraz sığ. En azından oyun haritasında bazı değişikliklere gidilmiş.

Diğer tüm aksiyon oyunları gibi Call Of Duty 'i anımsamak mümkün. Atmosfer genel olarak iyi. İyi şekillendirilmiş ingilizce yorumlar ve silah sesleri eğlenceli bir ortam sunuyor. 

Oyunu türünün diğer üst sınıfı oyunlarla kıyasladığımızda pek yeterli olmadığını söyleyebiliriz. Future soldier herhangi bir alanda öne çıkan bir yapıt değil. 

Grafikler

yüzeylerdeki düşük detaylar
yüzeylerdeki düşük detaylar

Oyun motoru "Yeti" herhangi bir şekilde Cry Engine 3 veya Frostbite 2.0 ile kıyaslanamaz. Birçok yüzey dokusu kayıp ve karakterlerin mimikleri eksik. Ek olarak bazı oyun içi detaylar çok eski durmakta. 

Bunlardan daha önemlisi ise oyun motorunun iyi bir şekilde optimize edilmemiş oluşu. Sadece donanımsal gereksinimler yüksek kalmıyor, ancak buna rağmen sunulan performans da düşük. Yüksek siteme sahip PClerde bile FPS değerleri oldukça düşebilmekte.

Testler

Testlerimiz genel bir ortalamaya işaret ediyor. Diğer bir deyişle bazı bölümler akıcıyken, bazı bölümlerde takılmalar mevcut. Aşağıdaki videomuz detayları izleyebilirsiniz.

Ayarlar

Grafik ayarları ana menüden kolayca düzenlenebilmekte. Menü de herhangi bir kullanım sıkıntısı yok. Sadece çözünürlük için 10 farklı opsiyon vermek biraz abartı gibi. Bazı değişiklikler ise gözle farkedilebilir bir etki yaratmıyor bile. 

1024 x 768, düşük(her şey kapalı), DX 9
1024 x 768, düşük(her şey kapalı), DX 9
1366 x 768, orta(her şey açık), DX 11
1366 x 768, orta(her şey açık), DX 11
1920 x 1080, yüksek(her şey açık), DX 11
1920 x 1080, yüksek(her şey açık), DX 11

Anti-aliasing grafiklerin ne kadar düzgün gözükeceğini etkiliyor. Oyun DirectX 11 desteklemesine rağmen mozaikleme ve paralaks haritalama gibi modert etkiler Yeti motoruyla etkisiz kalmakta.

1024 x 768, düşük(her şey kapalı), DX 9
1024 x 768, düşük(her şey kapalı), DX 9
1366 x 768, orta(her şey açık), DX 11
1366 x 768, orta(her şey açık), DX 11
1920 x 1080, yüksek(her şey açık), DX 11
1920 x 1080, yüksek(her şey açık), DX 11
1024 x 768, düşük(her şey kapalı), DX 9
1024 x 768, düşük(her şey kapalı), DX 9
1366 x 768, orta(her şey açık), DX 11
1366 x 768, orta(her şey açık), DX 11
1920 x 1080, yğksek(her şey açık), DX 11
1920 x 1080, yğksek(her şey açık), DX 11

Sonuçlar

Daha öncede bahsettiğimiz gibi bu oyun tam bir donanım canavarı. 1920x1080 çözünürlük ve maksimum detaylarda Radeon HD 7970M veya GeForce GTX 680M gibi üst sınıf bir karta ihtiyacınız mutlaka oluyor.

1366x768 piksel çözünürlük ve orta detaylarda ise makul bir donanım ile oynamanız mümkün. Tabi DirectX 11 ve diğer tıklanabilir tüm özelliklerden vazgeçmeniz gerekebilir. Bunu istemezseniz en az GeForce GTX 660M klasmanında bir karta ihtiyacınız olacak. Eğer neleri seçtiğinize dikkat eder ve detayları makul seviyelerde tutarsanız ise GeForce GT650M gibi bir kart işinizi fazlasıyla görecektir.

Tüm seçenekleri kapatsanız ve en düşük ayarlara getirseniz bile GeForce GT 630M gibi bir karta ihtiyaç duyacaksınız. Intel'in en genel kartlarından HD Graphics 3000 veya 4000 yeterli olmayacaktır.

Benchmark Table
Benchmark Table

Test Sistemleri

Test sistemlerini sunduğu için Schenker Notebooks'a (mysn.de) özel teşekkürlerimizi iletiyoruz

  • XMG P702 (Core i7-3720QM, GeForce GTX 680M & Radeon HD 7970M, 8 GB RAM)
  • XMG P502 (Core i7-3610QM, GeForce GTX 675M, GTX 670M & HD Graphics 4000, 8 GB RAM)
  • XMG A501 (Core i7-2630QM, GeForce GT 555M, 8 GB RAM)
  • Xesia M501 (Core i7-2630QM, GeForce GT 630M & HD Graphics 3000, 8 GB RAM)
von links nach rechts: Schenker XMG A501, Xesia M501 & XMG P502
from left to right: Schenker XMG A501, Xesia M501 & XMG P502
Kısıtlamaları göster
PosModel< PrevNext >Ghost Recon: Future Soldier
 Ghost Recon: Future Soldier (2012)
düşük
1024x768
Low (all off) DX 9
orta
1366x768
Medium (all on) DX 11
onAA
ultra
1920x1080
High (all on) DX 11
onAA
NVIDIA GeForce GTX 680M SLI
62
41.3
NVIDIA GeForce GTX 680
62.5
62.5
62
AMD Radeon HD 7970
62.4
62.4
56.4
NVIDIA GeForce GTX 660 Ti
62.4
61.9
56.5
AMD Radeon HD 7870
62.5
62.5
43.9
NVIDIA GeForce GTX 680M
62.5
62.15n2
29.45n2
AMD Radeon HD 7970M
49
47.5
39.1
NVIDIA GeForce GTX 860M
61.4
42.7
17.5
NVIDIA GeForce GTX 675MX
58.5
30.9
NVIDIA GeForce GTX 850M
36.6
22.7
NVIDIA GeForce GTX 765M
53
26.2
NVIDIA GeForce GTX 675M
62.5
41.4
19.2
AMD Radeon HD 7770
62.3
41.9
23.2
NVIDIA GeForce GTX 760M
62.3
27.2
NVIDIA GeForce GTX 670M
61.5
34.2
15.6
AMD Radeon HD 8870M
50.8
25.1
NVIDIA GeForce GTX 660M
58.3n2
26.8n2
13.45n2
NVIDIA GeForce GT 650M
51
22.2
11.8
NVIDIA GeForce 840M
40.8
17.6
PosModel< PrevNext >Ghost Recon: Future Soldier
düşük orta ultra
NVIDIA GeForce GT 745M
53.6
18.2
NVIDIA GeForce GT 740M
41
14.6
NVIDIA GeForce GT 735M
31
20.6
AMD Radeon HD 8750M
33.4
17.5
NVIDIA GeForce GT 640M
39.6
25
12.4
NVIDIA GeForce GT 555M
34.8
16.2
7.8
AMD Radeon HD 8650G + HD 8670M Dual Graphics
21.7
10.5
AMD Radeon HD 8550G + HD 8670M Dual Graphics
16.2
9.5
AMD Radeon HD 8650G
22.4
10.6
AMD Radeon HD 7520G + HD 7670M Dual Graphics
25.4
19.6
8
AMD Radeon HD 7670M
30.6
16.1
7.4
NVIDIA GeForce GT 630M
33.55n2
15n2
8.2
NVIDIA GeForce GT 720M
28.8
8.5
AMD Radeon HD 8450G + Radeon HD 8570M Dual Graphics
10.4
5.8
Intel HD Graphics 5500
21
AMD Radeon HD 7660G
26.2
15.4
ATI Mobility Radeon HD 5650
25.8
14.2
Intel HD Graphics 4400
13.5
Intel HD Graphics 4000
14.8n2
8.3
AMD Radeon HD 7520G
17.6
10.2
PosModel< PrevNext >Ghost Recon: Future Soldier
düşük orta ultra
Intel HD Graphics 3000
9.05n2
(-) * Küçük değerler daha iyidir. / n123 Number of benchmarks for this median value / *grafik kartının tahmini yeri

 

lejand
5Takılmalar - Oyun, büyük ihtimalle bu ayarlarda bu grafik kartı ile akıcı çalışmayacak ve en azından ortalama frame değerlerinin biraz altında kalıp takılmalara sebep olabilir. 25fps
Takılma olabilir - Daha yavaş bir grafik kartı oyunu akıcı bir şekilde çalıştıramamış olup, bu kart için herhangi bir benchmark bulunmamakta. Bu yüzden bu kartlada oyunun çalışmaması mümkün.
30Akıcı - Oyun, tüm benchmarklarda limitlerin üstünde puan almış olup, akıcı bir şekilde oynanabilir. 25fps
40Akıcı - Oyun, tüm benchmarklarda limitlerin üstünde puan almış olup, akıcı bir şekilde oynanabilir. 35fps
60Akıcı - Oyun, tüm benchmarklarda limitlerin üstünde puan almış olup, akıcı bir şekilde oynanabilir. 58fps
Akıcı çalılabilir - Daha yavaş bir grafik kartı oynanabilir sonuçlara imza atmış olup, bu kart için herhangi bir benchmark bulunmamakta. Bu yüzden bu daha hızlı kart oyunu akıcı bir şekilde çalıştırabilir.
?Kesin değil - Minimum frame oranları sınırda olmuş olsada ortalama değerler yüksek olabilir yada daha düşük bir kart oynanabilir değerlere erişmiş olup bu kartın ulaşmamış olması mümkün.
Kesin değil - Daha düşük bir kart 'Kesin değil' şeklinde işaretlenmiş olup, bu kart için herhangi bir benchmark bulunmamakta.
Data alanlarındaki değerler databankasındaki tüm değerlerin ortalamasını gösterir. Farenizin sonuçların üstüne götürüp tekil sonuçları görebilirsiniz.
Please share our article, every link counts!
> Notebooklar Hakkında Aradığınız Herşey > İnceleme > Test ediyoruz: Ghost Recon Future Soldier
Florian Glaser (Update: 2024-08-15)