NVIDIA GeForce 9800M GTS SLI
Nvidia GeForce 9800M GTS SLI iki adet GeForce 9800M GTS kartın SLI modunda kullanımı ile oluşmakta. Her iki kartta 9800M GTS tabanlı olup 64 shader işlemcisi ile G94 çekirdeği kullanılarak üretilmekte. Çipler 65nm teknolojisi ile üretilmekte.
9800M GTS’nin SLI versiyonu tek karta oranla SLI desteğine bağlı olmakla beraber 0 ila %40 oranında daha fazla performans sunmakta. Buna karşın bazı oyunlarda performans düşüşü de gözlenebilmekte. Buna ek olarak farklı frame zamanlarından ötürü bazı oyunlarda mikro bozulmalar yaşanabilmekte. Bu oyunu daha akıcı oynayabilmekte için daha yüksek frame zamanlarına ihtiyaç duyduğunuz anlaına gelmekte. DirectX 10 oyunları orta ve yüksek detay ve çözünürlüklerde rahat bir şekilde oynanılabilir.
Diğer tüm DirectX 10 uyumlu kartlar gibi 9800M GTS de 3D görselleri “Unified Shader”ları kullanarak işlemekte. Artik grafik işlemlerini akım işlemcileri gerçekleştirmekte. Bunun yanı sıra shader üniteleri çipten daha yüksek saat hızına sahip.
GeForce 9000 serisinin bir avantajı dahili PureVıdeo HD video işlemcisine sahip olması. Bu sayede H.264-, VC-1-, MPEG2- ve WMV9 video formatlarının işlenmeseinde işlemciye yardımcı olmakta.
Nvidia 9100M G dahili grafik kartı ile birlikte 9800M GTS Hybrid-SLI teknolojisini desteklemekte. HybridPower, dahili ve harici grafik çekirdekleri arasında seçim yapılabilmesine olanak sağlayan bir teknoloji. Bu sayede performans veya ekstra batarya kullanım süresi sağlamakta. Bu sadece Windows Vista ile kullanılabilmekte. Şu ana kadar kullanıcılar GPUlar arasında geçiş yaparken bir araç kullanmaları gerekirken, Nvidia bunu daha sonra bir sürücü ile otomatikleştirmek istiyor.
GeForceBoost ise bu kart ile desteklenmemekte, çünkü dahili GPU ile kullanımda edinilecek bir performans artışı mevcut değil.
Masaüstü grafik kartları ile kıyaslanıldığında 9800M GTS SLI, GeForce 8800 GS SLI’dan biraz daha düşük bir performansa sahip denebilir.
GeForce 9800M Seri
| |||||||||||||||||||
Kod adı | NB9E-GT | ||||||||||||||||||
Mimari | G9x | ||||||||||||||||||
Pipelines | 128 - birleştirilmiş | ||||||||||||||||||
Çekirdek Hızı | 600 MHz | ||||||||||||||||||
Shader Hızı | 1500 MHz | ||||||||||||||||||
Bellek Hızı | 800 MHz | ||||||||||||||||||
Memory Bus genişliği | 256 Bit | ||||||||||||||||||
Bellek türü | GDDR3 | ||||||||||||||||||
Max. Belek Boyutu | 512 MB | ||||||||||||||||||
Paylaşımlı bellek | hayır | ||||||||||||||||||
API | DirectX 10, Shader 4.0 | ||||||||||||||||||
Anlık tüketim | 150 Watt | ||||||||||||||||||
Transistör sayısı | 1.5 Billion | ||||||||||||||||||
teknoloji | 55 nm | ||||||||||||||||||
Özellikler | PureVideo HD, CUDA, PhysX-ready, SLI | ||||||||||||||||||
Notebook Boyutu | geniş | ||||||||||||||||||
Duyurulma Tarihi | 15.07.2008 | ||||||||||||||||||
Bilgi | 2xMXM 3 | ||||||||||||||||||
Üreticinin sayfasına git | www.nvidia.com |